Radio Białystok | Wiadomości | Wiadomości Łomża | Łomża odzyskuje kolej. Stare torowisko znika, budowa nowej linii nabiera tempa
To kolejny etap budowy nowej linii kolejowej do Łomży. Rozpoczęła się rozbiórka starego torowiska. Prace zaczęły się od strony ulicy Sikorskiego.
Rozbiórka starych torów jest konieczna. Są w bardzo złym stanie technicznym, a w wielu miejscach są też przykryte roślinami, albo pod warstwą ziemi.
Pracownicy firmy, która prowadzi prace, powoli oddzielają stalowe szyny od podkładów, tną je na mniejsze fragmenty i usuwają z torowiska. Później usuwają także podkłady z warstwą ziemi.
Cały czas przywożą też materiały budowlane i kruszywo, które będzie potrzebne do kolejnych etapów prac. Wykorzystują do tego równoległe do rozbieranych tory.
Najtrudniejszy - dla mieszkańców Łomży - etap prac będzie wtedy, kiedy rozbierane będzie torowisko przy skrzyżowaniach z al. Piłsudskiego i ulicami Pileckiego i Poznańską. Wtedy przejazd przez te ulice będzie zablokowany, i wyznaczone będą objazdy.
Nowe tory będą położone na starym torowisku, ale będzie tam nowa podbudowa i cała niezbędna infrastruktura.
Zgodnie z deklaracjami przedstawicieli PKP PLK pociągi po nowych torach mają pojechać do Łomży do czerwca przyszłego roku.
Pociągi wróciły do Łomży i kierowcy muszą sobie przypomnieć zasady przejeżdżania przez rogatki.
Rozpoczęły się prace związane z budową stacji kolejowej w Łomży i modernizacją torów w kierunku Śniadowa. Sprzęt i materiały potrzebne do prac będą dostarczane pociągami.
O zasadach bezpiecznego podróżowania na przejazdach przypominali w czwartek (17.04) w Wasilkowie kolejarze, funkcjonariusze Służby Ochrony Kolei i policjanci.
System sterowania ruchem na stacji kolejowej w Sokółce zostanie przebudowany i unowocześniony - zapowiedziały w poniedziałek (17.03) PKP PLK. Spółka ogłosiła przetarg na wykonanie tych prac. Firmy mogą składać oferty do 24 kwietnia 2025 r. Prace mają się zakończyć w 2028 r.